http://upload.tehran98.com/upme/uploads/64290d2935dbf4ec1.jpg"/>
loading...
دکتر پرنیائی
حامدپرنیائی بازدید : 61 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (1)
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/64290d2935dbf4ec1.jpg" border="0">

                                            خنده

            شادباش وشاد زی ای مهربان       شاد زیستن میدهد آرام جان

                                                                              دکترپرنیائی

هرگز به خاطرخنده های بسیاربلندویا آوازهای بسیار شاد خجالت نکش .

خندیدن بهترین ، ساده ترین و طبیعی ترین راه خلاصی از شر ناآرامی های ذهن می باشد

بهتر است روی نیمه روشن زندگی متمرکز شوید و فرصت لذت بردن از زندگی را به خود و دوستانتان بدهید.

اثرات مفید خنده بربدن :

1-کاهش استرس واضطراب:خنده، بهترین دارو برای استرس بوده، باعث کاهش هورمون‌های استرس در بدن شده و عکس‌العمل بدن را به هنگام وقوع فشارهای عصبی تغییر می‌دهدخنده درمانی به اندازه داروهای پرمصرف روان پریشی در كنترل اضطراب و ناآرامی در بیماران مبتلا به زوال عقل موثر است و در عین حال از عوارض جانبی خطرناك داروها نیز جلوگیری می‌كند.

2-بهبود عملکرد بدن:از این رو، تمرین خنده به فواصل زمانی در روز باعث می شود اکسیژن بیشتری به مغز برسد و با آزاد شدن هورمون های انرژی زا در بدن، فرد احساس آرامش بیشتری کند.

3-افزایش طول عمر:خندیدن در طول روز باعث افزایش هورمونهای مفید بدن می شودوباافزایش طول عمرسلولها موجب پیری دیررس می‌شود

4- افزایش سطح ایمنی بدن:خندیدن سطح هورمون‌های استرس، مثل کورتیزول، اپی‌نفرین یا همان آدرنالین، دپامین و هورمون‌های دیگر را کاهش می‌دهد؛ از طرفی موجب افزایش ترشح هورمون‌هایی می‌شود که به سلامت ما کمک می‌کنند؛ (مثل اندورفین) خنده همچنین باعث افزایش تعداد سلول‌های تولیدکننده آنتی‌بادی و افزایش تأثیر سلولهای تی می‌شود. تمام این موارد سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کنند.

5-کاهش سرماخوردگی وعفونتهای حلق وریه:خنده علاوه برکاهش التهاب راههای هوایی توسط هورمونهاباعث بازشدن راههای برونش وکمک به دفع ترشحات می کند.

6-کنترل بهتر قند خون وکاهش بیماری دیابت وبیماری قلب :. یکی از بیماری‌هایی که خندیدن به درمان آن کمک می‌کند،دیابت است. یکی از بزرگترین مشکلات دیابتی‌ها افزایش خطر بیماری‌های قلبی در آنهاست. از آنجایی که التهابات در بیماران دیابتی بیشتر است، وقتی رگهای خونی دچار التهاب می‌شوند، قلب به سختی کار می‌کند. پزشکان میزان التهاب بدن را با اندازه‌گیری کلسترول خوبو پروتئین واکنش‌پذیر اندازه می‌گیرند. بعد از خندیدن سطح اپینفرین (هورمون استرس) کاهش می‌یابد و اثر آن یک تا دو ماه بعد مشخص می‌شود. علاوه بر آن، پروتئین واکنش‌پذیر نیز کاهش و کلسترول خوبافزایش می‌یابد و این دو عامل باعث کاهش التهابات می‌‌شوند و در نتیجه بیماران دیابتی کمتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند.

 

7- کاهش بیماری قلبی:خندیدن سطح هورمون‌های استرس، مثل کورتیزول، اپی‌نفرین یا همان آدرنالین، دوپامین و هورمون‌های دیگر را کاهش می‌دهد؛  که باعث کاهش فشارخون میشود.از طرفی موجب افزایش ترشح هورمون‌هایی می‌شود که به سلامت ما کمک می‌کنند؛ (مثل اندورفین) خنده همچنین باعث افزایش تعداد سلول‌های تولیدکننده آنتی‌بادی و افزایش تأثیر سلول‌های تیمی‌شود. تمام این موارد سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کنند.

8-کاهش افسردگی وناراحتی :هنگام عصبانیت و ناراحتی به جای داد و قال لبخندی بزنید، از زندگی لذت بیشتری خواهید برد. دنیا به اندازه کافی انسان‌های غمگین و عبوس دارد. شما نباید خود را به جمع آنها اضافه کنید. باور کنید که خنده دنیای شما را متحول می‌کند. لبخند زدن و خندیدن هیچ هزینه‌ای ندارد؛ پس برای یک‌بار هم شده آن را تجربه کنید تا از فوایدش بهره‌ مند شوید.

 

9-کاهش وزن:خنده، به‌دلیل ایجاد فعالیت فیزیکی، کل بدن را تحت‌تأثیر قرار داده و عاملی برای سوخت کالری و کاهش وزن اضافی نیز می‌باشدخنده، به‌دلیل ایجاد فعالیت فیزیکی، کل بدن را تحت‌تأثیر قرار داده و عاملی برای سوخت کالری و کاهش وزن اضافی نیز می‌باشد. خنده درمانی باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود، هزینه‌ای ندارد، کالری بیشتری می‌سوزاند

10-کاهش مشکلات زندگی زناشوئی: وقتی لبخندمی زنید صدایتان دلنشین تر صورتتان شادابترونگاهتان زیباترمیشودفقط یک لبخند مهربان کافی است که این حس را به دیگران منتقل کنید. اگر در زندگی بیشتر بخندید، به اطرافیانتان کمک می‌کنید تا آنها نیز بیشتر بخندند و این حس را بهتر درک کنند که این باعث افزایش دل بستگی زن وشوهر می شود.

. خنده استقامت بدن را در ابتلا به بیماری هایی همچون آسم، برونشیت، سردردهای عصبی و میگرن، و نیز دردهای ناشی از آرتروز، دیسک کمر و ستون فقرات افزایش می دهد.
مزایای اجتماعی خندیدن: خنده باعث ارتباط با دیگران می‌شود و فقط یک لبخند مهربان کافی است که این حس را به دیگران منتقل کنیم. اگر در زندگی بیشتر بخندید، به اطرافیان‌ تان کمک می‌کنید تا آنها نیز بیشتر بخندند و این حس را بهتر درک کنند. با بهبودی روحیه اطرافیان، استرس‌های ما نیز کاهش می‌یابد و روابط اجتماعی‌مان با یکدیگر بهتر می‌شود.

خنده درمانی:

خنده باعث می شود انرژی از منبع درونی وجود شما به سطح بیاید.. آیا تاکنون توجه کرده اید اوقاتی که واقعا و از ته دل میخندید و به طور عمیق در حالت مدیتیشن قرار دارید ، در واقع در این لحظات فکر کردن کاملا متوقف می شود.اصلا غیر ممکن است که در یک زمان هم فکر کرد و هم خندید.خندیدن وفکرکردن باهم درتضادند.اگرواقعا وازته دل بخندید دیگرفکرکردن متوقف می شود.

خندیدن میتواند مقدمه ای بسیار زیبا برای وارد شدن به مرحله توقف افکار و بی ذهنی باشد.

هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب و قبل از باز کردن چشمانتان ، به خوبی بدنتان را کش و قوس دهید و خستگی احتمالی را به این ترتیب از تن خود بیرون کنیدوپس از 3 یا 4 دقیقه ، همان طور با چشمان بسته شروع به خندیدن کنید . برای مدت 5 دقیقه فقط بخندید. در ابتدا ممکن است خنده شما واقعی نباشد ، ولی پس از مدتی صدای این خنده مصنوعی باعث خواهد شد تا واقعا بخندید . خود را کاملا به این خنده بسپارید . ممکن است چند روزی طول بکشد تا این حالت به طور واقعی اتفاق بیفتد . این مدیتیشن تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت و باعث میشود تا کل روز شما درآرامش روح وسرحال باقی بمانید

 

. این تمرین برای شروع یک روز، فوق‌العاده است؛ به‌خصوص اگر کمی هم افسرده هستید. چشم‌های‌تان را ببندید، یک نفس عمیق بکشید و لبخندی بزنید. فکر کنید که این لحظه، بهترین لحظه زندگی‌تان است. همیشه پس از خنده احساس آرامش به وجود می‌آید و این آرامش باعث تمرکز بیشتر شما می‌شود. به این ترتیب خنده می‌تواند تعادل روانی در انسان ایجاد کند. افرادی که همیشه خنده بر لب دارند، تحمل بیشتری در برابر ناملایمات و سختی‌های زندگی از خود نشان می‌دهند. با تمرین خنده در طول روز و با فواصل زمانی، اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد و تمرکز فکری بیشتری خواهید داشت. وقتی ذهنتان آرامش داشته باشد، راحت‌تر و آسان‌تر تصمیم‌ گیری می‌کنید و بهتر از پس مشکلات برمی‌آیید. یک لبخند می‌تواند دنیا را تغییر دهد؛ آیا آخرین باری را که از ته دل خندید، به یاد دارید؟ خندیدن شکل‌های مختلفی دارد؛ برخی افراد با چشمانشان می‌خندند، برخی با تمام اجزای بدنشان و عده‌ای هم فقط با دهان خود می‌خندند.

یک لبخند کوچک به شدت مسری است:  تصورش را بکنید که در حال لبخند زدن مسافتی را طی می‌کنید و در طول راه افراد زیادی با شما برخورد می‌کنند و ممکن است از لبخند شما سرحال شده و خودشان نیز لبخند بزنند و این لبخند را به دیگران نیز منتقل کنند و به این ترتیب افراد بسیاری مثل شما لبخند خواهند زد. اگر به هنگام قدم زدن و پیاده روی کردن لبخند به لب داشته باشید، قدم‌های‌تان محکم‌ تر و بلندتر و حالت فیزیکی بدن‌تان زیباتر می‌شود و می‌توانید مدت زمان بیشتری را پیاده‌روی کنید.

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سیاوش در تاریخ 1394/10/23 و 3:53 دقیقه ارسال شده است

لبخند شادی نشاط زندگی است
پاسخ : درود مهربون


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 76
  • بازدید سال : 406
  • بازدید کلی : 13,488