loading...
دکتر پرنیائی
حامدپرنیائی بازدید : 39 سه شنبه 28 مرداد 1393 نظرات (0)

                  دیانا                      

 

چه زیباست زلالی آب وزلالی

 

                   دل کودکی که باآب هم آغوش است


                    وچه زیباترنگاه امیدوار او به دنیای پیرامونش

حامدپرنیائی بازدید : 61 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (1)
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/64290d2935dbf4ec1.jpg" border="0">

                                                  خنده

           شادباش وشاد زی ای مهربان       شاد زیستن میدهد آرام جان

                                                                                                          دکترپرنیائی

 

 

هرگز به خاطرخنده های بسیاربلندویا آوازهای بسیار شاد خجالت نکش .

 

 

خندیدن بهترین ، ساده ترین و طبیعی ترین راه خلاصی از شر ناآرامی های ذهن می باشد

بهتر است روی نیمه روشن زندگی متمرکز شوید و فرصت لذت بردن از زندگی را به خود و دوستانتان بدهید.

اثرات مفید خنده بربدن :

 

 

1-کاهش استرس واضطراب:خنده، بهترین دارو برای استرس بوده، باعث کاهش هورمون‌های استرس در بدن شده و عکس‌العمل بدن را به هنگام وقوع فشارهای عصبی تغییر می‌دهدخنده درمانی به اندازه داروهای پرمصرف روان پریشی در كنترل اضطراب و ناآرامی در بیماران مبتلا به زوال عقل موثر است و در عین حال از عوارض جانبی خطرناك داروها نیز جلوگیری می‌كند.

2-بهبود عملکرد بدن:از این رو، تمرین خنده به فواصل زمانی در روز باعث می شود اکسیژن بیشتری به مغز برسد و با آزاد شدن هورمون های انرژی زا در بدن، فرد احساس آرامش بیشتری کند.

3-افزایش طول عمر:خندیدن در طول روز باعث افزایش هورمونهای مفید بدن می شودوباافزایش طول عمرسلولها موجب پیری دیررس می‌شود

 

4- افزایش سطح ایمنی بدن:خندیدن سطح هورمون‌های استرس، مثل کورتیزول، اپی‌نفرین یا همان آدرنالین، دپامین و هورمون‌های دیگر را کاهش می‌دهد؛ از طرفی موجب افزایش ترشح هورمون‌هایی می‌شود که به سلامت ما کمک می‌کنند؛ (مثل اندورفین) خنده همچنین باعث افزایش تعداد سلول‌های تولیدکننده آنتی‌بادی و افزایش تأثیر سلولهای تی می‌شود. تمام این موارد سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کنند .ادامه 

حامدپرنیائی بازدید : 38 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

 

 

                                                              بام جام

                            

                   کوه بزد بام تربت جام کوهنوردی صبح جمعه

 

 
بام جام

                     

حامدپرنیائی بازدید : 52 یکشنبه 14 اردیبهشت 1393 نظرات (3)

متقاضیان داروهای کمیاب می‌توانند نام داروی مورد نیاز خود را با املای صحیح انگلیسی به شماره 201490 به صورت پیام کوتاه ارسال کنند. سامانه به محض یافتن دارو در داروخانه‌های سطح شهر، پیام کوتاهی حاوی نام، تلفن تماس و نشانی داروخانه مقصد را برای متقاضی ارسال می‌کند و چنانچه داروی مورد نظر موجود نباشد، یک پیام راهنما برای متقاضی ارسال می‌شود

 

از طریق پیامک و تلفن همراه

شما می‌توانید تمام مراحل فوق را از طریق ارسال پیامک به 201490 از طریق تلفن همراه خود انجام دهید. پیامک را کاملا انگلیسی بنویسید. مثال:

TEHRAN*4*PIROXICAM*10*CAP

SHIRAZ*PIROXICAM*10*CAP
 
نکته: اگر نام دارو را به صورت ناقص یا اندکی اشتباه وارد کنید سامانه، نام صحیح را برای شما پیامک می‌کند و پس از ارسال پیامک صحیح توسط شما در نهایت نشانی و تلفن 2 داروخانه برای شما ارسال خواهد شد

راه دیگر اینکه می‌توانید ابتدا یک پیامک بدون عنوان به 201490 ارسال کنید سپس پیامکی حاوی نحوه ارسال مشخصات دارو برای‌تان ارسال می‌شود. باید دقت کنید تا نام دارو را اشتباه ارسال نکنید زیرا مشکلات زیادی در خصوص ارسال اشتباه نام دارو وجود دارد.

حامدپرنیائی بازدید : 49 شنبه 06 اردیبهشت 1393 نظرات (1)
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/415cf839fa2ea1fe1.jpghttp://upload.tehran98.com/upme/uploads/b551b40d2ddeb0561.jpghttp://upload.tehran98.com/upme/uploads/394ac533f58bcd621.jpg" border="0">

بیماری دیابت (بیماری قند) چیست؟ 
دیابت یک بیماری مزمن است و زمانی ایجاد می‌شود که غده پانکراس (لوزالمعده) نتواند هورمون انسولین تولید کند و یا انسولین کافی وجود داشته باشد اما بافت‌های بدن نسبت به عملکرد انسولین مقاومت کنندديابت در اثر كاهش توليد انسولين در بدن يا كم شدن اثر انسولين در سوخت و ساز مواد قندي حاصل مي‌شود (انسولين باعث مي‌شود قند يا مهمترين منبع انرژي در بدن مورد استفاده قرار گيرد كه در لوزالمعده توليد مي‌شود). در حال حاضر بيش از 150 ميليون نفر در دنيا مبتلا به اين بيماري هستند كه متأسفانه در كشور ما نيز شيوع بالائي دارد


در حضور انسولین قند می‌تواند وارد بافت‌های مختلف بدن شده و به مصرف برسد. در غیاب انسولین و یا در صورت مقاومت به انسولین غلظت قند خون افزایش می‌یابد. و تمامی عوارض دیابت به علت تأثیر قند خون بر روی عروق بافت‌های مختلف است.

تشخیص دیابت
بر اساس معیار تشخیصی انجمن دیابت امریکا قند خون ناشتای بالای 110  میلی گرم بر دسی لیتر در دو بار متوالی دیابت تلقی می‌شود.

انواع دیابت
1- دیابت نوع یک معمولاً در دوران کودکی و بلوغ ایجاد می‌شود. این نوع از دیابت بعلت تخریب کامل سلول‌های تولید کننده انسولین ایجاد می‌شود. درمان این نوع دیابت تزریق انسولین برای طول دوره زندگی می‌باشد. علت آن نبودو يا كمبود انسولين مي‌باشد، اكثر اين بيماران لاغر مي‌باشند و نياز به تزريق انسولين دارند.

2- دیابت نوع دو شایع‌ترین نوع دیابت است. معمولاً در دوران بزرگسالی ایجاد می‌شود و بصورت مستقیم با چاقی، فقدان فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی ناسالم (پرچربی- پرکالری) ارتباط دارد. . تقريباً 3/2 اشخاص چاق مي‌باشند. در بروز ديابت نوع 2 عوامل متعددي چون اضافه وزن و چاقي (بخصوص چاقي داخل شكمي) عدم فعاليت بدني، سن بالاي 40 سال، رژيم غذايي نامناسب (غذاي پر كالري و غير مغذي) و وراثت نقش دارد.بيماري قند و رژيم غذايي دو مسئله كاملاً وابسته به هم هستند.

درمان این نوع دیابت شامل تغییر شیوه زندگی، کاهش وزن، ورزش و در صورت عدم پاسخ به درمان‌های فوق استفاده از داروهای خوراکی ضد دیابت و نهایتاً مصرف انسولین می‌باشد.

3- افزایش متوسط قند خون: در این حالت قند خون ناشتا حدود 100 میلی گرم است. این افراد معمولاً به دیابت مبتلا می‌شوند. کاهش وزن و تغییر شیوه زندگی و ورزش می‌تواند جلوی پیشرفت دیابت و یا حتی ابتلا به دیابت را در این افراد بگیرد.

علائم دیابت
-
افزایش تشنگی
-
افزایش ادرار
-
احساس گرسنگی مداوم
-
کاهش وزن

عوارض دیابت
افزایش قند خون می‌تواند به عروق بزرگ و عروق کوچک آسیب بزند. آسیب عروق بزرگ منجر به بیماری‌های قلبی مثل سکته قلبی، سکته مغزی می‌باشد.

درمان دیابت:در درمان ديابت رژيم غذايي از اهميت خاصي برخوردار است، بخصوص در بيماران ديابتي نوع 2 كه تقريباً 80 درصد آنان چاق مي‌باشند، پس رژيم غذايي و ورزش يكي از درمان‌هاي اصلي براي آنان به شمار مي‌رود و داروي پايين آورنده قند خون به عنوان يك درمان كمكي (نه يك درمان اصلي) در كنار رژيم غذائي مناسب و ورزش به كار گرفته مي‌شود. از اين رو بيماراني كه دچار فزوني وزن مي‌باشند بايد از راه كاهش انرژي دريافتي و افزايش مصرف انرژي از ميزان بافت چربي اضافه بدن بكاهند؛ اشخاص ديابتي نوع 2 بايد بدانند كه حتي كاهش اندك وزن، كنترل قند خون آنان را بهتر كرده و همچنين ديگر مشكلات متابوليك آنان را نيز كاهش مي‌دهد. گفتن اين نكته ضروري است كه ورزش به تنهائي نمي‌تواند موجبات كاهش فراوان وزن  شود مگر اينكه با كاهش انرژي دريافتي همراه باشد. كاهش انرژي دريافتي اگر به صورت اصولي و درست انجام شود با كاهش وتنظيم قند خون در ارتباط است.بيماران ديابتي نوع 2 براي كاهش انرژي دريافتی نياز به يك رژيم غذائي خاص و مناسب دارند؛ در واقع رژيم غذائي بيماران ديابتي نوع 2 بسيار شبيه افرادي است كه تحت رژيم لاغري هستند.
چگونه می توان دیابت خود را کنترل کرد؟ شما می توانید با برنامه غذایی درست، فعالیت بدنی منظم و نگهداری وزن د حد ایده آل، به کنترل مطلوب قند خون دست یابید.
 نگهداری وزن در میزان طبیعی به کنترل چربی های خون و کاهش فشار خون نیز کمک می کند. تعدادی از مبتلایان به دیابت برای کنترل قند خون طبق نظر پزشک به مصرف قرص های خوراکی پایین آورنده قند خون یا انسولین نیاز دارند.
کنترل قند خون  =  فعالیت بدنی منظم+ برنامه غذایی درست
چگونه می توان به طور صحیح غذا مصرف کرد؟ استفاده از هرم مواد غذایی به شما کمک می کند تا برای تغذیه صحیح از غذاهای متنوع استفاده کنید. زمانی که غذاهای متنوع می خورید ویتامین ها و مواد معدنی لازم نیز به بدنتان می رسد.
 سعی کنید هر روز از هر گروه از مواد غذایی نام برده شده در هرم زیر استفاده نمایید.
مواد نشاسته ای چیست؟ مواد نشاسته ای شامل انواع نان، غلات، حبوبات، انواع خمیرها یا سبزیجات نشاسته ای است. در هر وعده غذایی باید از مواد نشاسته ای استفاده کرد. ممکن است شنیده باشید که مبتلایان به دیابت نباید مواد نشاسته ای بخورند ولی به خاطر داشته باشید که این توصیه دیگران را هرگز اجرا نکنید. خوردن مواد نشاسته ای برای سلامت هر فرد لازم و ضروری است.
 تعداد واحد کربوهیدارت بستگی به شرایط مختلف دارد:
• میزان کالری مورد نیاز
• برنامه درمانی دیابت
مصرف مواد نشاسته ای سبب کسب انرژی، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر می شود. غلات کامل مفیدتر از بقیه غلات است زیرا باعث رساندن بیشتر مواد معدنی، ویتامین و فیبر به بدن می گردد. 
فیبر موجود در غذاهای گیاهی که جزئی غیرقابل جذب است، به کارکرد درست روده ها کمک می کند.
یک واحد ماده نشاسته ای شامل چه غذاهایی است؟یک واحد یک برش یا 30 گرم نان (سنگک، تافتون، بربری) یا 3 عدد بیسکویت معمولی یا 1 عدد سیب زمینی کوچک یا 3/1 لیوان برنج پخته یا 3/1 لیوان عدس پخته 
2 واحد 
 2 برش نان یا 1 عدد سیب زمینی پخته+ 1 عدد بلال (تقریباٌ 15 سانتی متر)
3 واحد
 1 عدد سیب زمینی آب پز+ 5 قاشق غذا خوری برنج پخته+ برش نان 
 ممکن است فقط لازم باشد یکی از مواد فوق یا 3 واحد ماده نشاسته ای را مصرف کنید. اگر به خوردن بیش از یک نوع کربوهیدرات در هر وعده غذایی نیاز داشتید از مواد نشاسته ای مختلف استفاده نمایید.
بهترین راه برای خرید، پخت و خوردن مواد نشاسته ای چیست؟
• سعی کنید نان های حاوی غلات کامل (نان سنگک، نان جو و...) تهیه کنید.
• سعی کنید مواد نشاسته ای پرچربی و سرخ شده مانند چیپس ذرت، چیپس سیب زمینی، شیرینی، بیسکویت و... کمتر مصرف کنید.
• ماست و شیر کم چربی یا بدون چربی تهیه نمایید.
• به جای سس مایونز از خردل یا آب لیمو استفاده کنید.
• سعی کنید در انتخاب مواد غذایی، انواع بدون چربی یا کم چربی آن را مصرف کنید
• به جای کره، روغن های حیوانی یا مارگارین از روغن مایع (ذرت، آفتاب گردان و...) استفاده کنید.
• سعی کنید تا حد امکان شیرینی، شکلات، ژله، آب نبات و کلیه مواد غذایی که از قندهای ساده تشکیل شده اند مصرف ننمایید.
سبزیها شامل چه غذاهایی هستند؟
 مصرف سبزیها برای تمامی افراد مفید است. سعی کنید هر روز سبزیهای خام و پخته استفاده نمایید.
 مصرف سبزی ها باعث رساندن ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر به بدن شما می شود. البته انرژی تولید شده از مصرف سبزی ها بسیار اندک است.
 تعداد واحد سبزی هایی که باید در طول روز مصرف کنید به عوامل زیر بستگی دارد:
• میزان انرژی روزانه مورد نیاز 
• غلظت قند خون 
یک واحد از گروه سبزی ها شامل چیست؟
1 واحد
 1 عدد هویج پخته یا یک سوم لیوان لوبیا سبز یا قارچ پخته 
2 واحد 
1عدد هویج پخته+ 1 کاسه (کوچک) سالاد یا 1 عدد گوجه فرنگی متوسط
3 واحد
 نصف لیوان سبزیجات پخته یا خام خرد شده (گل کلم، ذرت و...)+ 1 عدد گوجه فرنگی متوسط+ سه چهارم  لیوان آب سبزی ها
ممکن است 1 واحد یا بیشتر از سبزی ها مورد نیاز روزانه شما باشد. اگر روزانه بیش از 1 واحد سبزی ها مورد نیاز است، سعی کنید از انواع مختلف سبزی ها استفاده نمایید.
مهم‏ترین راه برای خرید، پخت و خوردن سبزی ها چیست؟
• سعی کنید از سبزی های خام یا پخته مصرف نمایید. می‏توانید سبزی ها را بدون چربی نیز طبخ کنید.
• سعی کنید از سس سالاد بدون چربی یا کم چربی برای روی سالاد یا سبزی ها استفاده نمایید.
• از پیاز و سیر در غذاها استفاده کنید.
• به جای سس از آبغوره یا آب لیمو در سالاد استفاده کنید.
• در حین پخت به سبزی ها یک قطعه گوشت قرمز یا مرغ اضافه کنید.
• بهتر است سبزی ها سریعاٌ بپزید و سعی کنید آنها را در کمی آب جوش بجوشانید.
• اگر سبزی را بصورت سرخ کرده مصرف می کنید باید از روغن های مایع نظیر روغن زیتون، ذرت و یا آفتابگردان به مقدار بسیار کم استفاده نمایید.
• سعی کنید به سبزی های پخته شده کره یا مارگارین اضافه نکنید.
• اگر نیاز به مصرف سس برای سالاد دارید از ماست کم چربی و یا آب لیمو جهت تهیه سس استفاده کنید.
میوه ها شامل چیست؟
 مصرف میوه ها برای همه افراد لازم و ضروری است. با مصرف میوه می توان انرژی، ویتامین ها (
C,A)، مواد معدنی و فیبر را به بدن رساند. مصرف فیبر را تا میزان 25 میلی گرم به ازای هر 1000 کیلوکالری دریافتی افزایش دهید منابع غذایی فیبر عبارتند از : انواع میوه و سبزی، حبوبات و غلات سبوس دار.

 تعداد واحدهای میوه که در طول روز مصرف می کنید به عوامل زیر بستگی دارد:
• میزان کالری مورد نیاز
• غلظت قند خون 
یک واحد از گروه میوه ها شامل چیست؟
1 واحد = نصف لیوان آب پرتقال یا 1 عدد سیب کوچک (یا هلو یاکیوی یا پرتقال) یا نصف 
گریپ فروت یا 2 قاسق غذا خوری کشمش
2 واحد= نصف موز بزرگ (5/22 سانتی متر)+ 1 عدد و نصفی انجیر خشک یا یک و یک چهارم لیوان توت فرنگی 
ممکن است به مصرف 1 یا 2 واحد میوه در طول روز نیاز داشته باشید. در صورتی که در طول روز بیش از 1 واحد باید میوه بخورید، سعی کنید از انواع میوه ها استفاده نمایید.
چه نکاتی را هنگام مصرف میوه ها باید رعایت کرد؟• سعی کنید میوه ها را بصورت خام مصرف کنید.
• میوه های خشک شده در واقع شکل تغلیظ شده هستند که مقادیر زیادی قند دارند، بنابراین باید به میزان اندکی مصرف شوند. 
• انگور دارای قند زیادی است که اگر آنرا به مقدار زیاد مصرف کنید برکنترل قند خون شما اثر می گذارد.
• در هنگام خرید سعی کنید میوه های کوچک تر انتخاب کنید.
• خوردن میوه ها بصورت کامل بهتر از مصرف آب میوه ها است.
• سعی کنید در صورت مصرف آب میوه، از آب میوه صددرصد طبیعی و بدون شکر اضافه شده استفاده کنید.
• از دسرهای آماده که چربی و قند بالایی دارند استفاده نکنید.
• اگر علاقه زیاد به مصرف آب میوه دارید آنرا با افزودن آب رقیق نمایید و یا آب را به میوه له شده اضافه کنید و به خاطر داشته باشید که نباید به آن شکر اضافه نمایید.
• همچنین به منظور پیشگیری از یبوست و دیگر عوارض گوارشی سعی کنید تاحد امکان میوه ها را با پوست مصرف کنید.
گروه شیر شامل چه غذاهایی است؟
 مصرف ماست و شیر بدون چربی و یا کم چربی برای سلامت همه افراد ضروری است. مصرف شیر و ماست سبب تولید انرژی و دریافت کلسیم، ویتامین A، پروتئین و سایر ویتامین ها و مواد معدنی می شود.
 هر روز شیر بدون چربی یا کم چربی بنوشید و ماست کم چربی یا بدون چربی مصرف کنید.
 تعداد واحد مصرفی از لبنیات به شرایط زیر بستگی دارد:
• میزان انرژی روزانه مورد نیاز
• غلظت قندخون 
نکته مهم: اگر باردار هستید یا به نوزاد خود شیر می دهید، روزانه 5-4 واحد شیر و ماست مصرف کنید.
یک واحد شیر و جانشین های آن شامل چه غذاهایی است؟
 غذاهای پروتئینی شامل گوشت قرمز، ماکیان (مرغ، بوقلمون و..)، ماهی، تخم مرغ و پنیر است.
 هر روز مقدار کمی از این مواد را در برنامه روزانه بگنجانید.
 مصرف روزانه پروتئین ها به ترمیم و ساخت بافت های بدن و عضلات کمک می کند و سبب تأمین ویتامین
B6 و B12 و مواد معدنی (آهن و...) نیز می گردد.
 تعداد واحدهای مورد نیاز از مواد پروتئینی به شرایط زیر بستگی دارد:
• میزان انرژی مورد نیاز روزانه 
• غلظت قند خون 
یک واحد گوشت و جانشین های آن شامل چه غذاهایی است؟
1 واحد= 30 گرم گوشت قرمز، ماکیان یا ماهی پخته شده یا 30 گرم پنیر بصورت زیر:
 1 عدد ران کوچک مرغ یا 1 قوطی کبریت پنیر یا 30 گرم ماهی تن نصف لیوان حبوبات پخته شده یا 20 عدد تخم مرغ 
بهترین راه برای خرید، پخت و مصرف غذاهای پروتئینی چیست؟
• سعی کنید کم چربی ترین گوشت را بخرید.
• پوست مرغ دارای چربی زیاد است؛ قبل از پخت پوست آن را کامل جدا کنید.
• سعی کنید که گوشت را بدون افزودن چربی طبخ کنید.
• به جای سرخ کردن تخم مرغ، آن را با پوست آب پز کنید.
• برای طعم بخشیدن بیشتر به این مواد از آبغوره، آب لیمو، سس گوجه فرنگی و.. استفاده کنید.
• فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس، کالباس و همبرگر دارای چربی زیادی هستند، بنابراین مصرف آنها را به حداقل برسانید.
• سعی کنید ماهی بیشتر مصرف کنید و به جای سرخ کردن ماهی، آن را بصورت آب پز، بخار پز و یا کبابی مصرف نمایید.
روغن ها و چربی ها شامل چه غذاهایی است؟
 همان طور که در هرم مواد غذایی مشاهده می کنید روغن ها و چربی ها در قله هرم قرار دارند. یعنی باید مصرف آنها را به حداقل رساند. بعضی از چربی ها و روغن ها دارای چربی های اشباع و کلسترول می باشد که برای سلامتی مضر است. مصرف این غذاها انرژی فراوانی در بدن شما تولید می کند ولی مواد مغذی کمی به بدنتان می رساند. غذاهای پرچربی شامل کره، مارگارین، سس سالاد، روغن ها، مایونز، خامه، پنیرخامه ای، سرشیر، چیپس سیب زمینی و... می باشد.
یک واحد از روغن ها و چربی ها شامل چه غذاهایی است؟  1 واحد= 1 قاشق مرباخوری روغن (آفتابگردان، ذرت، زیتون، سویا، پنبه دانه) یا 10 عدد زیتون کوچک
2 واحد= 1 قاشق مرباخوری مارگارین+ 2 قاشق مرباخوری تخمه کدو یا 12 عدد بادام خشک، در هر وعده غذایی ممکن است 2-1 واحد از این مواد مورد نیاز باشد.
مواد قندی شامل چه غذاهای است؟ همان طور که مشاهده می کنید مواد قندی (نوشابه، شربت، مربا، شکر و عسل، آب نباتشکلات) نیز در رأس هرم قرار دارند، بنابراین باید از این مواد به مقدار بسیار کم مصرف نمایید (تا حدامکان مصرف نکنید). این مواد سبب تولید انرژی در فرد می شود اما هیچ ماده مغذی به بدن نمی رسانند. بعضی از مواد قندی مثل کیک، دسرها و انواع شیرینی ها حاوی مقدار زیادی چربی نیز می باشند. مصرف کم این مواد نیز به کاهش وزن کمک می کند و قند خونتان را نیز کنترف می نماید. تلاش کنید از محصولات بدون قند مانند نوشابه های بدون قند، ژله بدون قند و بیسکوئیت های بدون قند استفاده کنید.
یک واحد مواد قندی شامل چه غذاهایی است؟
1 واحد= 1 عدد شیرینی (1 قطعه 3 سانتی متر) یا 1 قاشق مرباخوری شربت 
 لازم به ذکر است که مصرف مواد قندی باعث می شود قند خون به سرع بالا رود.
چند نکته مهم:• سعی کنید روزانه از تمام گروه های مواد غذایی استفاده کنید.
• سعی کنید غذاهای متنوع مصرف کنید تا مواد معدنی و ویتامین ها به مقدار کافثی به بدنتان برسد.
• به اندازه کافی مواد نشاسته ای، سبزی ها و ماست و شیر مصرف کنید.
• روزانه از مواد پروتئینی نیز استفاده نمایید.
• در هر وعده غذایی باید سعی کنید که حداقل از هر 3 گروه غذایی مختلف استفاده نمایید؛ برای مثال ساندویج تخم مرغ که در آن گوجه فرنگی، کاهو و جعفری استفاده شده باشد.
• مواد غذایی که روزانه مصرف می کنید به 3 وعده اصلی و 3 میان وعده تقسیم نمایید.
توصیه های تغذیه ای برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم:

• غذا خوردن منظم در تنظیم میزان قند خون اثر زیادی دارد به خصوص اگر قرص یا انسولین مصرف می کنید.
• گنجاندن سبزی ها و میوه ها به مقدار کافی در غذای روزانه را فراموش نکنید.حتما قبل از صرف غذا از سالاد یا موادغذایی کم کالری مانند کاهو، کرفس، ژله بدون قند و سوپ های ساده و کم کالری استفاده کنید

.مصرف فیبرهای محلول به میزان 25 گرم به ازای هر 1000 کیلوکالری ضمن ایجاد احساس سیری ، می تواند به کنترل قندخون کمک کند. یکی از انواع فیبرهای محلول پکتین می باشد که در سیب ، مرکبات مثل پرتقال، لیمو و گریپ فروت ، توت فرنگی ، هویج و غلات سبوس دار وجود دارد . غیر از این مواد غذایی، منابعی فیبری که در بالا ذکر شده اند را نیز مصرف کنید.

.از مصرف آب میوه در صبح و به صورت ناشتا خودداری کرده و به جای آن در طول روز از میوه تازه استفاده کنید.

• به هنگام طبخ غذا از نمک کمتری استفاده کنید و سعی نمایید که پس از پخت، نمک به غذا اضافه نکنید.
• از گیاهان معطر و ادویه های فاقد نمک برای طعم دادن به غذا استفاده کنید.
• از غذاهای کنسرو شده که در طی فرآیندهای صنایع غذایی نمک به آنها افزوده می شود کمتر استفاده کنید.
• مصرف هفتگی تخم مرغ را محدود کنید (حداکثر هفته ای 2 بار)
• به هنگام مصرف روغن، هیچ گاه روغن را در ظرف سرازیر نکنید.

• روزانه 8-6 لیوان مایعات بدون شیرینی بخورید.
• سعی کنید وزن مطلوب خود را حفظ نمایید.
• مغزهای گردو، بادام و... در گروه چربی ها قرار می گیرند و هر واحد آنها برابر 2 قاشق غذا خوری است
.

عوارض دیابت :

1-آسیب چشمی
افزایش قند خون باعث آسیب عروق کوچک لایه انتهایی چشم (رتین) می‌شود و کاهش پیشرونده بینائی و نهایتا کوری را در پی دارد. این بیماران در ابتدا از تاری دید شکایت دارند. کنترل دقیق قند خون می‌تواند از آسیب چشمی دیابت جلوگیری کند.

 

2- آسیب کلیوی
بیماری کلیه در دیابت در نتیجه آسیب به عروق خونی کلیه ایجاد می‌شود که می‌تواند منجر به نارسائی کلیه و مرگ بیمار گردد.  علائم آسیب کلیوی: در ابتدای بیماری درگیری کلیه بیماران معمولاً علائمی ندارند اما وقتی آسیب کلیه بیشتر می‌شود علائم خستگی، کم خونی و اختلالات آب و الکترولیت بدن ایجاد می‌شود
تشخیص بیماری کلیوی دیابت: اندازه گیری اوره و کراتین خون و اندازه‌گیری پروتئین ادرار
درمان: اگر بیماری در ابتدا کشف شود کنترل دقیق قند خون، کنترل فشار خون، محدودیت مصرف پروتئین و همچنین مصرف دارو  می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

3-آسیب به اعصاب
در افراد دیابتی آسیب به اعصاب در نتیجه مکانیسم‌های زیر  ایجاد می‌شود
1-
افزایش قند خون باعث آسیب مستقیم به اعصاب می‌شود.
2-
علائم عروقی ناشی از افزایش قند خون، جریان خون اعصاب را کاهش داده و در نتیجه به آنها آسیب می‌رساند.
علائم شامل بی حسی در پاها و درد و احساس گزگز در آنهاست. از سوی دیگر در نتیجه اختلال حسی که در پاها ایجاد می‌شود افراد ضرباتی را که به پاها وارد می‌شود درک نمی‌کنند و در نتیجه این ضربات می‌تواند باعث عفونت پا شده و به اصطلاح پای دیابتی ایجاد نمایند. پای دیابتی در صورت عدم درمان منجر به قطع پا می‌گردد.
3-بیماری‌های قلبی- عروقی  
هیپرگلیمی منجر به التهاب جدار عروق تغذیه کننده عضله قلب می‌شود. کاهش جریان خون عضله قلب منجر به درد سینه و نهایتاً سکته قلبی می‌گردد.


حامدپرنیائی بازدید : 55 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (1)
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/e77a1c16719ee6511.jpg" border="0">

پرورش کاربردی انگور برای همه


-1 
انتخاب مکان مناسب. درخت انگور گیاهانی چندین ساله هستند که میتوانند بین 50 تا 100 سال عمر کنند. در مناطق سرد باید مطمئین شوید که گیاهان در قسمت آفتابگیر تر کاشته میشوند و ترجیحا رو به جنوب. مناطق رو به جنوب امکان یخ زدگی تاکها را کاهش میدهد. از سوی دیگر مناطق شمالی یا جنوبی میتواند در کیفیت میوه اثر گذار باشد و آنرا ارتقا دهد زیرا گیاه نور بیشتری دریافت میکند.


-2 
مطمئن شوید که تاک ها در خاکی کاشته شوند که زهکشی خوبی داشته باشند. خاکهای رسی مناسب پرورش این گیاه نیست
.


-3 
تهیه قلمه: دو روش وجود دارد هم میتوانید از باغها خریداری کنید هم میتوانید از گیاهانی که دارید قلمه تهیه کنید. قلمه ها هم میتواند مستقیم از درخت مو تهیه شود و هم میتواند از هرس هایی که قبلا انجام داده اید بردارید. مطمئن شوید که حداقل 3 گره در طول قلمه وجود داشته باشد.
برش شما باید زاویه 45 درجه داشته باشد و 5/2 سانت با آخرین گره فاصله داشته باشد. سعی کنید قلمه های زیادی تهیه کنید که اگر تعدادی از آنها از بین رفت باز هم داشته باشید.


-4 
قلمه ها را در خاک حاصلخیز قرار دهید و خاک آن را همواره مرطوب نگهدارید
.


5:
قلمه باید در یک پشته کاشته شود به صورتی که 2 گره در زیر خاک قرار گیرد و تنها یک گره از خاک بیرون باشد. خاک اطراف گیاه را باید فشار دهید تا گیاه به خوبی مستقر شود.


6:
برای هر تاک یک داربست در نظر بگیرید. میتوانید از رشته های افقی به هم پیوسته مانند شکل نیز استفاده کنید. درخت انگور در صورت رشد عمودی میوه بیشتری تولید میکند.


7:
باید در سال اول هرس سبکی انجام دهید. در سالهای بعد بسته به نوع انگور متفاوت است.


8:
هرس فقط در زمان خواب این گیاه انجام میشود زیرا در غیر این صورت شیره گیاه به بیرون تراوش میکند و گیاه قدرت خود را از دست میدهد.


9: از آفت کش ها در صورت نیاز استفاده کنید. برای این مورد از دستورالعمل های محل خودتان بهره بگیرید.
پرندگان علاقه زیادی به خوردن انگور ها دارند برای این مورد مینوانید از تور بر روی تاک ها استفاده کنید. اگر با فاصله مناسب انگور هارا بکارید از سفیدک پودری در آنها جلوگیری میشود.


10:
برداشت انگور بسیار آسان است. دانه ای از آن را ابتدا بچشید اگر شیرین شده بود آنرا بچینید.

حامدپرنیائی بازدید : 60 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/9de8872748c0057c1.jpg" border="0">

                 روش کشت فنجانی انبه
    مواد لازم:
یک فنجان
یک دانه انبه 
آب معدنی
دستمال کاغذی رولی
سلفون
روش کار:
ابتدا باید انبه را میل کنید بعد هسته های آن را جدا کنید و سپس با پیچ گوشتی و یا با چاقو دانه آن را به آرامی بیرون بیاورید مواظب باشید به آن آسیبی نرسد این کار دقت زیادی را می طلبد. هنگامی که دانه آن را بیرون میآورید باید مواد دیگر را قبلا آماده کرده باشید تا از آلودگی ثانویه دانه جلوگیری شود. قسمتی از بذر را که دارای گره است را پیدا کنید و آن را روی کاغذ طوری بگذارید تا این قسمت بیرون بماند سپس کاغذ را دور دانه بپیچید. دانه را به فنجان منتقل کنید و قسمتی که باز گذاشته اید را رو به بالا بگذارید . تا قسمتی از فنجان آب بریزید که قسمت بالایی دانه خارج از آب باشد. در مرحله بعدی سلفون را روی فنجان بکشید و نایلون قسمت بالایی دانه را برش دهید. و در جای تاریکی آن را قرار دهید.
در عرض یک هفته شما شاهد جوانه زنی دانه خواهید بود. بعد از 14 روز یا هنگامی که اولین ساقه چه را مشاهده کردید آن را به خاک منتقل کنید.

 

 

 

 

حامدپرنیائی بازدید : 72 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (2)
http://upload.tehran98.com/upme/uploads/326161ac545759201.jpg" border="0">

1. درمان بیماری قلبی :
مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.

٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات :
مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

٤ . جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

٥ . از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.

٦ . درمان درد دندان:
مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

٧ . کاهش کلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

٨ . درمان سرماخوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

٩ . درمان ناباروری:
برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.

١٠ . درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند.

١١ . تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.

١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند.

١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا:
دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد .

١٤ . افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

١٥ .برطرف کردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد.

١٦ . درمان عفونت های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.

١٧ . درمان سرطان:
تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

١٨ . از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

١٩ . از بین بردن بوی بد دهان:
شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.

٢٠ . مشکل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.
شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.

 

 

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 142
  • بازدید سال : 289
  • بازدید کلی : 13,371